Previous Frame Next Frame
  • Nieuwe parktijk huisarts !!
  • Verdwijnt Ons Dorpshuis ?? En dan??
  • De Zanddijk – het laatste Nieuws

Welkom

op de website van de Dorpsraad Kruiningen. Hier vindt u nieuws en evenementen over het dorp. Ook bevat de site handige en leuke links!

Dorpsraad Kruiningen Nieuws

Kruiningen op YouTube

Kruiningen in beeld via YouTube. Kijk hier mee! Heeft u zelf een leuke video? Neem dan contact met ons op.

De Oude Molen Kruiningen in beeld

Kruiningen, centrum van Reimerswaal?
Je zou het wel zeggen. In Kruiningen een aantal centrale voorzieningen, zoals een zwembad, een sporthal, het gemeentehuis, de Reimerswaalse bibliotheek en de Milieustraat.
En dat met een goede winkelvoorziening en een ruim verenigingsleven maakt Kruiningen lekker leefbaar.

Snelle aansluitingen op de A58 en een NS-station op redelijke afstand.
En de ruimte, zeker die van de Westerschelde, met zijn ruime vergezichten over het water, vriend en vijand. Meestal een vriend, in 1953 de vijand. Een beeld van Jan Wolkers bij de kerk herinnert ons er nog steeds aan.

De Dorpsraad denkt mee en na over de grotere Kruiningse zaken. Heeft structureel overleg met de gemeente. Ook de provincie is van belang voor Kruiningen, de Oude Rijksweg  – N289 – is een provinciale weg en die sluit weer aan op de A58, een Rijksweg.  Actueel de eerstkomende jaren is de ontsluiting van Yerseke naar de A58, waarbij zeker ook Kruiningse belangen een grote rol spelen. Bijvoorbeeld de problemen bij de aansluiting vanuit de tunnel op de N289.

Kijk maar op onze site! Kunt u zich gelijk aanmelden voor de Nieuwsbrief

Iedere inwoner van Kruiningen is lid van de Dorpsraad, is een vereniging, dus met een Ledenvergadering.
Eén keer per jaar is iedereen welkom om mee te praten en te denken! Kost niets het lidmaatschap
.